CEO-fraude: Ons gedrag is de zwakste schakel

Het is 24 februari 2022. RTL nieuws kopt “Rotterdams staalbedrijf slachtoffer ceo- fraude, buit 11 miljoen.” Het is slechts één van de vele voorbeelden van CEO-fraude van de afgelopen jaren. De schade loopt in de vele miljoenen. Het idee dat met name oudere consumenten slachtoffer zijn – van neptelefoontjes van zogenaamde bank- medewerkers met niet al te beste intenties – is inmiddels achterhaald. Het bedrijfsleven krijgt ongewenst veel aandacht van (internet)criminelen. Veelal met enorme financiële gevolgen van dien.

Een interview over ceo-fraude met Daniël Prins (SecureMe2) en Joost Kerkhofs (Neotopia). Wat is het? En wat kan Organizational Behavior Management (OBM) betekenen in de strijd tegen ceo-fraude? 

wrapper_download_casefile

Download het interview

    Na het versturen van uw gegevens via onderstaand formulier verschijnt hier de knop om het document te downloaden.

    * verplicht veld


    Andere downloads

    FrieslandCampina

    FrieslandCampina is een uniek Nederlands bedrijf. Het is eigendom van een coöperatie van bijna 16.000 melkveehouders. Iedere dag levert het bedrijf voedsel aan miljoenen consumenten over de hele wereld. FrieslandCampina heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. Kees...

    Dura Vermeer

    Veiligheid is van cruciaal belang in een organisatie als Dura Vermeer. Het uitgangspunt van Dura Vermeer is: ‘Iedereen, elke dag, veilig en gezond van en naar huis’. Dat betekent dat het bedrijf continu werkt aan het creëren van een duurzame veiligheidscultuur en...

    Whitepaper

    In 7 stappen naar hogere prestaties met OBM Grip krijgen op de gedragskant van organisatieverandering. Dat blijkt nog steeds een heet hangijzer in veel organisaties. Alle acties uit het verleden ten spijt, blijft gedrag een issue waarmee veel bedrijven worstelen. Wat...

    Werken volgens 5S: Hoe houden we het vol?

    De meeste 5S acties stranden bij de 5e S, die van “Standhouden”, ofwel Sustain. Hoe kun je zorgen dat Lean dusdanig wordt omarmd door medewerkers dat het een goede gewoonte wordt om de andere vier S-en vol te houden?